Battleforge
„Battleforge“ tai 2009 metais EA Phenomic išleistas kompiuterinis žaidimas, kurį kaip nemokamą internetinį kompiuterinį žaidimą platino Electronic Arts. Tai buvo kortų pagrindu (card-based) realizuota internetinė realaus laiko strategija (RTS).
Kortos
Šiame žaidime visi žaidėjų kuriami objektai: armija, statiniai ar įvairūs burtai, buvo kuriami iš žaidėjų turimų ir prieš žaidimą pasirinktų kortų rinkinio. Panaudojus kortą, ji niekur nedingdavo, tačiau norint ją ir vėl naudoti, tekdavo tam tikrą laiką palaukti (cooldown).
Herojai
Buvo ir ypatingų kortų. Tai herojų kortos. Herojai nuo paprastų armijos vienetų skyrėsi tuo, kad tik vienas herojus vienu metu galėjo egzistuoti pas žaidėją. Herojų kortos buvo pačios stipriausios ir sunkiausiai įsigyjamos. Kiekvienas iš herojų turėjo savo unikalius sugebėjimus ir atstodavo nedidelę armiją. Gero stratego rankose, bet kokio herojaus korta galėjo visą mūšio eigą pakeisti jo naudai.
Kortų įsigijimas
Pats svarbiausias dalykas, šiame kompiuteriniame žaidime, buvo turimos kortos. Jas ėjo įsigyti įvairiais būdais. Kuo daugiau sėkmingų misijų įvykdydavo žaidėjas, tuo daugiau kortų ir jų patobulinimų jis gaudavo.
Tačiau be misijų egzistavo dar ir kasdieninė nemokama loterija, kurioje buvo galima dalyvauti kartą per dieną ir laimėti atsitiktinių kortų. Kai kurie žaidėjai, į šį žaidimą investavo ir realius pinigus. Tada, pagal savo išgales, buvo galima daug daugiau kartų lošti loterijoje ir gan greitai susirinkti nemažus atsitiktinių kortų rinkinius.
Prekyba
Klestėjo ir prekyba tarp žaidėjų, kadangi loterijose buvo maži šansai laimėti reikalingą kortą ir ne retai tekdavo prisirinkti vienodų ir jau turimų kortų. Tokiu būdu žaidėjai apsikeisdavo labiau jiems reikalingomis kortomis.
Kortų rūšys
Žaidime egzistavo keturios stichijos: šešėlio (shadow), gamtos (nature), šalčio (frost), ugnies (fire) ir keturi stichijų deriniai: gamtos ir ugnies (twilight), ugnies ir šešėlio (bandit), šalčio ir šešėlio (lost souls), šalčio ir gamtos (stonekin).
Šios 4 stichijos ir 4 jų derinai, formavo 8 frakcijas ar rases, kurių kiekviena turėjo visaverčius savo kortų rinkinius. Tai armijos vienetai, statiniai ir burtai. Kiekviena frakcija turėjo savo stiprias ir silpnas puses, kurias geras strategas visada išmintingai išnaudodavo.
Kortų rinkiniai
Žaidėjai galėjo turėti daug įvairių kortų, tačiau į vieną žaidimo misiją buvo galima pasiimti tik 20 iš jų. Tokie 20 kortų rinkiniai buvo vadinami „deck“. Juos galima palyginti su efektyviu žaidėjo įgūdžių ir įrangos rinkiniu, ką visi žaidėjai vadina kaip „build“.
Resursai
Šiame žaidime pagrindinis resursas buvo galia (power), kuri buvo gaunama iš galios šulinių (power well). Kiekvienas žaidėjo kontroliuojamas šulinys, jam generuodavo tam tikrą kiekį galios į sekundę. Iš žaidėjo turimos galios buvo kuriama armija, statomi statiniai ir naudojami burtai.
Skirtingai nei daugumoje strateginių žaidimų, kur panaudoti resursai nesugrąžinamai prarandami, šiame žaidime galia sugrįždavo pas žaidėją. Jeigu tai buvo žaidėjo armijos vienetai ar statiniai – galia sugrįždavo po jų žūties ar sunaikinimo. Burtų atveju – galia pradėdavo grįžti po jų panaudojimo.
Monumentai
Tam, kad žaidėjai galėtų kurti savo armiją, statyti savus statinius ar naudotis burtais, kadangi visos kortos turėjo savas stichijas ar jų derinius, žaidėjams reikėjo turėti ir atitinkamų stichijų sferas. Stichijų sferos buvo statomos ant monumentų, kuriuos žaidėjams tekdavo su sava armija užkariavus išsaugoti.
Stichijų derinių kortos reikalavo mažiausiai dviejų šių stichijų sferų, dėl to jos ne visada buvo efektyvios žaidimo pradžioje, pvz., turint tik vieną monumentą.
Prieš pradedant misiją, žaidėjui tekdavo išmintingai rinktis tokius kortų derinius (deck), kad ne užstrigti pačioje žaidimo pradžioje. Paprastai žaidėjai naudojo daugiausiai 2-3 stichijų kortų rinkinius.
Kortų tobulinimas
Beveik kiekvieną šiame žaidime turimą kortą buvo galima tobulinti. Patobulinimus žaidėjai laimėdavo iš misijų. Kortos turėjo po tris tobulinimo lygius ir po patobulinimo likdavo visą likusį laiką patobulintos, po ko su tokia korta gaminami armijos vienetai, statiniai ar naudojami burtai, įgaudavo geresnes charakteristikas, pvz. darydavo daugiau žalos, įgaudavo stipresnius šarvus, daugiau gyvybės taškų ir t.t…
Misijos
Žaidimo misijos irgi buvo trijų sunkumo lygių: standartinis (standard), pažangus (advanced) ir eksperto (expert). Eksperto lygmuo buvo pats sunkiausias ir ne rekomenduojamas naujokams. Pažangus lygmuo buvo kiek sunkesnis už standartinį, tačiau iš pat pradžių jį žaisti, irgi nebuvo prasmės, kadangi pirmiausiai kortas tekdavo patobulinti iki pirmojo (standard) lygmens.
Žaidimo pradžia
Pradėjus žaisti šį žaidimą, svarbu įvykdyti mokomąją misiją, kuri jums duos kelių pradinių, pirmosios eros kortų patobulinimus, kurie vėliau labai pravers. Įvykdant vis daugiau misijų, jums taps prieinama vis daugiau įvairių patobulinimų.
Skylords Reborn
Nežiūrint į tai, kad tai buvo nuostabus žaidimas, kuris prikaustydavo prie kompiuterių ekranų daugelį žaidėjų, 2013 metais šio žaidimo žaidimo kūrėjai (EA), nusprendė sustabdyti šį projektą ir nutraukti jo palaikymą…
Tačiau atkaklūs šio žaidimo mėgėjai, nusprendė nenuleisti rankų ir stengiasi patys atgaivinti šį projektą. Šio žaidimo atgaivinimo projektas vadinamas „Skylords Reborn“.
Šaltiniai ir susijusi informacija
- Battleforge Wikia (išlikusi dar nuo originalaus žaidimo laikų);
- Skylords Reborn forumas;
- Skylords Reborn socialiniuose tinkluose (Facebook | Twitter).